Miten meillä meni noin niinku teidän mielestä?

Näin tämä vuosi 2021 alkaa lähestyä loppuaan ja on aika tarkastella, miten meillä hommat tänä vuonna oikein sujuivat. Olemme saaneet paljon palautetta asiakaskyselyihin vastanneilta sekä tietysti ihan suoraan keskustelemalla kanssanne. Kiitos kaikista näistä palautteista, arvostamme niitä suuresti, sillä haluamme vilpittömästi kehittää toimintaamme ja juuri niitä teille tärkeitä asioita.

Ruusut

Meille ovat aina olleet kunnia-asioita toimitusvarmuus ja -aikataulut sekä laatu, joista tänäkin vuonna saimme runsaasti kiitosta. Nyt se tuntuu erityisen hyvältä, sillä koronakurimus ei ole tehnyt onnistumista mitenkään helpoksi. Haasteista huolimatta me pystyimme olemaan näissä tänäkin vuonna luottamuksenne arvoinen ja siitä olemme kyllä todella tyytyväisiä.

Tavoitettavuus oli myös positiivisten palautteiden listalla useasti mainittu. Se on tärkeä osa asiakaspalveluamme ja toimintakulttuuriimme kuuluu, että soitamme takaisin, jos emme juuri sillä hetkellä olekaan puhelimitse tavoitettavissa. Osaltaan tässä on auttanut myös Betset Linker palvelu, jossa tilaaja ja suunnittelija näkevät reaaliaikaisesti tuotantotilanteemme ja suunnittelija voi tarvittaessa tehdä vaikka valukiellon järjestelmään ilman erillistä soittoa tehtaille. Palvelu on vähentänyt paitsi puheluiden tarvetta myös sähköpostittelua sekä tukenut työmaasuunnittelua ja kohteiden aikataulussa pysymistä. Myös ERP järjestelmämme lähettää tuotantotilanneraportointeja automaattisesti asiakkaille, joka on myös koettu hyväksi asiakaskuntamme keskuudessa.

Nostetaan vielä positiivisista palautteista asiakaspalvelu esiin. Onnistuneen projektin yksi lähtökohdista on luonnollisesti se, että meidän porukka esimerkiksi tuotannossa, myynnissä ja tarjouslaskennassa ovat rautaisia ammattilaisia, jotka tuntevat hyvin myös tekniset asiat ja ovat palvelualttiita sekä asiakaslähtöisiä. Ymmärrämme hyvin, ettei kaikki mene työmaillakaan aina kuten suunniteltu ja pyrimme mahdollisuuksien mukaan joustamaan, jotta projektit saadaan onnistuneesti maaliin kaikkien osapuolien kannalta. Ja silloinkin kun meillä ei ole mennyt kaikki suunnitellusti, reagoimme reklamaatioihin ripeästi.

Risut

Rehellisinäkin kun meidät tunnetaan, on tietysti myönnettävä, ettei ihan kaikessa tänäkään vuonna onnistuttu. Vaikka vaihtelu virkistää, ei se ole hyväksi tuotteen laadussa eikä toiminnan laadussa. Turvallisuudessa koskaan ei tule valmista. Toimitusturvallisuudessa on vaaratekijöitä niin lastaus- kuin purkupäässä. Näin talvisin haasteita on vielä erityinen joukko lisää. Yksi askel kerrallaan näitä kehityskohteita parantelemalla olemme aina entistä parempia. Mukavintahan tässä on, ettei meidän tarvitse tehdä asioita yksin. Yhteistyössä ammattitaitoisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa on palkitsevaa parannella huomista. Peili se kaikista tärkein työkalu on, askel muutokseen alkaa jokaisesta itsestään.

Toiminnan kehittäminen

Tänä vuonna meitä vei eteenpäin muun muassa Vierumäen tehtaan uusi betoniasema. Se vaikutti suoraan laatuun betonin tasalaatuisuuden paranemisella ja kun kiviaineksen lämmitysjärjestelmä on energiatehokkaampi ja annostelussa on uusinta teknologiaa, parani toiminta myös ympäristön kannalta.

Työtapoja olemme yhtenäistäneet jalkauttamalla tehtaiden parhaita käytäntöjä koko tuotanto-organisaatioon ja kouluttamalla henkilöstöämme esimerkiksi Betset Akatemian kautta, josta nyt tammikuussa valmistuu ensimmäiset opiskelijat rakennustuotealan ammattitutkintoon.

Ensi vuoden askelmerkeissä on muun muassa siirtyminen sähköisiin kuormakirjoihin ja Betset Linker palvelun työmaasovelluksen kehittäminen. Voisimmekohan Betset Linkerin avulla ensi vuonna luopua sähköpostiliikenteestä ja siirtyä täysin toisenlaisiin tietovirtoihin ja tiedon tallennuspaikkoihin?  Jatkamme myös henkilöstömme kouluttamista ja tavoitteenamme on palkata melkoisesti uusia osaajia ympäri suomen. Tervetuloa joukkoon iloiseen!

Meille kaikille menestystä ensi vuoteen toivottaen,

Harri Bergholm
Kehitysjohtaja